Covid-19: En ny tid for maskinhandlere af brugte maskiner og lastbiler

0

Den nuværende situation har udfordret os alle og tvunget os til at gentænke måden, hvorpå vi organiserer vores arbejde og laver forretning. Selvom perioden har medbragt uventet forhindringer og lange arbejdsdage, så håber vi på, at I har brugt den seneste tid til at ruste organisationen til de nye tider. For nye tider er det, men Intet er så slemt, at det ikke er godt for noget.

Retter vi blikket mod nutiden, ser vi tre faktorer, som vi mener kan bidrage med håb og positivitet i den kommende tid.

1. Da produktionen af nyt udstyr og reservedele er stoppet grundet, at flere fabrikker midlertidigt har valgt at lukke produktionen, vil det naturligvis skabe en større efterspørgsel på brugt udstyr. Priserne for brugt udstyr forbliver på et attraktivt niveau for både køber og sælger.

2. Antallet af købere på Mascus er ikke faldet. Tværtimod. Lige nu ser vi flere købere på siden sammenlignet med rekorden i 2019. Antallet af henvendelser af ligeledes stigende.

3. Virksomheder der formår at omstille sig digital, vil klare sig bedre i de kommende måneder og på sigt. Dette gælder ikke kun maskinbranchen men på tværs af alle industrier.

Vi ser en generel stigning i virksomheder, som udnytter potentialet i digitale kanaler, der hvor det synes muligt. Restauranter anvender online take-away løsninger, detailbranchen leverer tøj og sko til døren og fysiske live auktioner har formået at levere samme kvalitet online. En digital transformation, der ikke kun gavner virksomhederne her og nu, men der også gør forretningen leveringsdygtig i tiden efter.

Forholdsregler du bør tage som forhandler af brugte maskiner og lastbiler

Forbedre kvaliteten af dine annoncer og adskil dig fra dine konkurrenter. Helt specifikt bør du gå dit varelager igennem, og sørge for at alle maskiner har en attraktiv pris tilknyttet, gode billeder samt detaljeret informationer om enheden og dets stand. Sæt dig i køberens sted. Annoncer med pris, informationer og billeder performer alle dage bedst. Dette er forudsætningen for andre markedsføringsmetoder. Fundamentet skal være på plads.

Opdater dit varelager. Sørg for at alle dine annoncer overføres korrekt og med seneste oplysninger. Udnyt ekstratiden og gør en forårsrengøring.

Svar hurtigt på køberens henvendelser. Undlades hurtig respons, vil interesserede købere rette henvendelse til andre forhandlere af samme maskine. Som forbruger forventer vi hurtigt svar og professionel betjening. Ligesom i de fysiske butikker.

Sørg for at din hjemmeside er mobiloptimeret og Google kan finde den. Dette bør være et fokusområde, hvis du endnu ikke har din egen hjemmeside, eller din nuværende ikke er optimeret til mobil. Derfor. Vær til stede online, især på mobil. På Mascus kommer 50% af alle købere fra mobile enheder.

Tøv ikke med at være mere aktiv med email marketing og på sociale medier. En enkel måde hvorpå nyheder deles direkte til kunder og interessenter. Folks forbrug af sociale medier er stigende lige nu, hvorfor informativt indhold i den grad værdsættes.

Rejseaktiviteten er på et minimum. Det er nok ikke gået din næse forbi, at videokald er et vigtigt alternativt. Men ved dine kunder, at du er tilgængelig via videokald? En måde hvorpå køber får mulighed for at inspicere udstyr uden fysisk tilstedeværelse. For nyligt fortalte en af vores forhandlere, at man solgte en maskine via FaceTime. Fortæl dine kunder, at du er tilstede, også, digitalt!

Har du brug for hjælp med det digitale?

Ønsker du rådgivning og sparring omkring dine digitale muligheder så tøv ikke med at kontakte os. Vi er her for at hjælpe!

God arbejdslyst derude.

Del på sociale medier:
FacebookTwitterLinkedIn

Skrive en kommentar